systemy

Thursday, November 02, 2006

8. Mráčky vytvoříme podobným způsobem, jen místo "odečíst výběr" přepneme na "přidat k výběru" (nebo prostě držíme SHIFT). Pak vybereme nástroj ztmavení (velikost 18, rozsah světla, expozice 15%) a okraje, případně i vnitřek, mírně ztmavíme, čímž opět získáme plastické mraky.
9. Slunce i ostrov jsou jednoduché úkony a ploutev ryby i palmu dotvoříme pomocí nástroje pero. Samozřejmě můžete popustit uzdu své fantazie a vydat se úplně jiným směrem... třeba do zimních krajin (iglů na vrcholku ledovce... apod.).
Vždy když použijete nástroj výběr lze vytvořenou selekci vyplnit jistou barvou či vzorkem. Obě tyto volby naleznete v panelu voleb nástroje. Vedle nich tam najdeme také volbu režimu, krytí (průhlednost), toleranci a několik dalších možností. Tolerance značí příbuznost barvy jednotlivých sousedících obrazových bodů (pixelů). Zvolíte-li nízkou toleranci, vyplní se pouze ty body, které mají barvu velmi podobnou, vysoká tolerance naopak značí možnou větší vzájemnou odchylku.